Minimaal drie keer per jaar bezoek ik als oversized vrouw een van de winkels van C&A. Niet heel vreemd betrouwbare winkel en de kwaliteit is meestal goed. Ik kom er al vanaf kinds af aan en dus is het zo vreemd niet dat het een vertrouwde zaak is. Tot ik van de week in de opnieuw ingerichte afdeling van C&A Uden tevergeefs zocht naar de grote maten afdeling. Nu verbouwen ze daar vaker, maar zelfs een extra rondje bracht me niets.
Op de plaats waar voorheen ‘mijn’ kleding hing, hangt nu een wand vol dezelfde slippers en waar de rekken stonden is vooral veel van hetzelfde breder uitgehangen. Ik vroeg het aan twee bekende gezichten aan de kassa en de dames vertelde me met het schaamrood op de kaken dat er geen grote maten meer zijn. Ik kwam voor een paar hoody’s maar ook de grote maten heren zijn niet meer welkom. C&A doet aan fatshaming!
We hebben de webshop nog
Online wezen ze me op, maar niet van harte. U kan helaas ook niet meer terugbrengen in de winkel. Een service waar ik graag gebruik van maakte en velen met mij. Waarschijnlijk omdat die maten nogal uiteenlopen. Zo heb ik alleen al qua shirts van hun zo bekende merk Yessica, twee maten. Maar die komen niet overeen qua jas (maat kleiner) of qua broeken (elke keer een verrassing). Eigenlijk ook zo vreemd niet, de mensen in de fabrieken in Bangladesh hebben mijn maat zelf niet. Ik heb ook sterk het vermoeden dat de prijs die ik ervoor moet neerleggen neerkomt op hun maandloon. En dan hebben we het nog niet over de vervuiling qua milieu.
C&A doet aan fatshaming!
Dat ik al jaren drie maten in die winkel heb maakt dat ik meer dan eens teruggestuurd heb, tegelijk zorgt kwaliteit dat ik een goede klant was. Was ja, want uiteraard heb ik mijn beklag gedaan naar het management. Hun trieste reactie heb ik bijgevoegd. Het spijt me oprecht dat ik de kundige dames, op gerechtelijke leeftijd en met zeer veel kennis, niet meer op kan vrolijken met een grapje. Want ik heb niets meer bij de C&A te zoeken. Want de C&A doet aan fatshaming en ik schaam mij niet voor mijn lichaam wel voor een zaak die een groep mensen buitensluit in een tijd dat inclusief eindelijk in de mode is.
Liesbethblogt says
Ik ken de online winkel draag er ook kleding van, de kwaliteit is wel minder dan trouwens. Takko is ook een redelijk alternatief.
Ruben says
Dit is een onwijs domme actie van C&A. In een tijd dat meer dan de helft van de Nederlanders overgewicht heeft, gaan zij hun toegankelijke plussize afdeling met redelijk betaalbare prijzen sluiten. Online is allemaal leuk en aardig, maar gezien het verschil in maten, wil je het juist in de winkel passen. Dat scheelt een hoop productretouren. Gelukkig is Kiabi in België een alternatief. Zij hebben soortgelijke producten die je online kunt bestellen of fysiek kunt passen als je in de winkel bent. En alles voor een betaalbare prijs. Hopelijk komen zij naar Nederland.
Hans says
Ik herken je probleem, blijkbaar moet je in deze tijd aan getrainde en slanke lijn doen.
Het is een slechte ontwikkeling, dat je op je uiterlijk mag worden gediscrimineerd. Hans
Nicky says
Nou ja, zeg! Wat bizar! Ze hadden altijd hele leuke dingen. Maar ook gewoon te gek voor woorden. Dat verwacht je niet bij een zaak als C&A. Ik kom er ook al heel lang. Ik zat als ukkie al op dat Palomino-paard.
nicole orriens says
Wat apart dat ze die maten gewoon hebben weggedaan zeg! Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt. C&A is verder een fijne en laagdrempelige winkel vind ik altijd.
Naomi says
O, ik kwam er tot ongeveer twee jaar geleden ook regelmatig. Toen ontdekte ik een webshop waar ik fijn slaag en dus kwam ik er niet meer. Maar dit is een reden om er sowieso nooit meer te komen. Toch niet te geloven?! Want mensen met grote maten moeten maar elders shoppen/het uitzoeken?
Judy says
Het is me ook opgevallen dat grote maten nauwelijks meer te vinden zijn. Heb in de herfst nog wel twee vesten gevonden na lang zoeken. Vreemd. En stom van ze.
Aukje says
Schandalig!!!
Zo, dat heb ik ook weer gezegd :)
Zo simpel is dan geluk says
Dat is toch ook bizar! Echt heel jammer.
minoesjka2 says
O, wat vreemd joh.
Ik heb zaterdag bij mijn winkel nog gewoon de grote maten afdeling gezien, inderdaad wel weggestopt in een ander hoekje en veel kleiner, maar hij was er nog wel.
Trouwens, ik kijk tegenwoordig ook regelmatig bij Zizzi, ook online en erg leuke dingen.
Neeltje says
Daar scoren ze geen punten mee! :(
Matroos Beek says
Schandalig.
Dimario says
Gelukkig voor mij ga ik nooit naar de C&A. Vreemd dat ze dit doen, want de mensheid wordt er juist niet slanker op.
Love As always
Dimario
Edward McDunn says
Daar scoort C&A niet mee hoor…belachelijk!
Ferrara says
Oliedom, daar prijst C&A zich mee uit de markt.
rietepietz says
Dat is dan pas sinds héél kort en inderdaad een héél slechte zaak. Blijf toch vooral die aardige dames af en toe bezoeken zónder iets te kopen, dat zal hun dag breken, van het jonge spul met de kleine maatjes hebben ze weinig leuks te verwachten, die regelen alles terwijl ze met hun telefoon bezig zijn. De beleidsmakers bij C&A hebben vast niet door dat ze bij jongelui sowieso niet zo goed liggen ( hóógstens het deel met een maatje meer) dus als een deel van hun klantenkring niet meer welkom is gaan ze V&D achterna.
John says
En dat terwijl volgens de statistieken 56% van de Nederlanders overgewicht heeft. Maar het heeft allemaal met kosten te maken. Zou me niets verbazen als C&A opeens in de problemen zit.
Sjoerd says
Ben ik blij dat ik niet meer behoor bij die maten. Het heeft lang geduurd, maar van 105 kg naar 87.5 kg is gelukt. Maar ik ben het met je eens dat het een behoorlijke afbreuk doet aan C&A. Niet dat ik daar klant was, maar af en toe hadden ze wel eens wat leuks.
Karel says
nu ben ik benieuwd wat ik hier ga aantreffen deze week , want ook ik haal mijn broeken bij c&a
met mijn uit de kluiten gewassen buikje , werd ik er altijd prima geholpen