Verschillende keren ben ik deze enorme laarzen al voorbij gereden maar het is helaas niet echt een locatie waar je even kan stoppen. Deze keigrote kunst bleef dus maar op mijn lijstje staan tot ik afreisde naar Venlo en Rianne haar ding liet doen.

Niet te missen
Boots of the Hunter, hun officiële naam, bestaat sinds 2010 toen stonden ze voor het stadhuis van Venlo later bij de entree van de Floriade die daar in 2012 gehouden werd. Helaas leerde ik ze pas kennen toen vandalen er een gat in gemaakt hadden, na reparatie kwamen de laarzen terug op de huidige locatie maar hebben ook in het Odapark Venray gestaan en blijkbaar ook nog in Eindhoven. Je zou denken dat zulk formaat laarzen niet te missen is…
Of het zo moest zijn sprak ik met Rianne af die een geweldige route door haar Venlo maakte en ’s morgens al had gezien dat er werkzaamheden waren. Nu kijk ik graag naar mannen die werken maar moest die harde werker wel even vragen op te staan. Het naastgelegen pand is het stadskantoor en ze waren bezig de ruiten te vervangen, zaten kogelgaten in. Mij zou het dus niet verbazen als die keigrote kunst met keigrote stappen maakt dat ‘ie daar weg komt.

Boots of the Hunter
Het kunstwerk is gemaakt door Pii Daenen (1950 Steyl), hij vraagt hiermee aandacht voor de natuur, milieu- en voedselproblematiek. Samen met de lichtring is het kunstwerk 4,5 meter hoog. In dezelfde serie maar op normaal formaat zijn nog meer kunstwerken waaronder een jachtgeweer met haakse loop en dito kogel. De laarzen zijn trouwens ook als miniatuurversie te koop, maar ja dan is het geen keigrote kunst meer.

18 Comments

  1. Wat grappig, ik wist dit echt niet. Ik vind die foto met die man echt geweldig.

    Love As Always
    Dimario

  2. Ik zag de titel van de week al langskomen :)
    Heel gaaf.
    En ja, inderdaad nu ook extra vw de actualiteit ervan.
    Die 1e foto, echt geweldig!

  3. Het idee is dat dit altijd kan, maar er kwamen vooral een paar dingen voorbij die actueel waren.

  4. Loop ik langs de laarzen (momenteel een keer of 5 per week) denk ik aan jou en verwonderde mij over het uitblijven van dit blog…

    De meneer zit er prachtig bij!

  5. Gewldig dit. Dit vind ik persoonlijk leuker dan een Rembrand. En ze zijn groot genoeg om eens iemand een flinke schop onder de kont te geven.

  6. Ik vind ze leuk, mooi is denk ik niet het passende woord nee. Ze hebbende een diepere lading dat waardeer ik.

Comments are closed.

Dat mag niet!